Over De Haan

Over De Haan

Oprichter en naamgever Winfryd de Haan startte het kantoor in 1980. Na de afronding van zijn studie vestigde hij een strafrechtpraktijk aan de Turfsingel in Groningen. Daarmee was hij een van de eerste zelfstandige strafadvocaten van het land. Maar de ambitie reikte verder. In 1990 werd besloten het kantoor verder te ontwikkelen en de stap te maken naar de commerciële civiele advocatuur.

In drie decennia zijn wij van een eenmansstrafrechtpraktijk uitgegroeid tot de grootste juridische dienstverlener van Noord-Nederland. Met 160 medewerkers behoren wij tot de Top-20 van de grootste advocaten- en notariskantoren van ons land. We staan u zakelijk en privé terzijde met een combinatie van advocatuur, notariaat, cursussen en trainingen. Met 90 advocaten, (kandidaat-)notarissen en juristen hebben wij alle specialisaties in huis. Daarnaast zijn er advocaten gespecialiseerd in zowel het Duitse als het Nederlandse recht en bevoegd zijn om in heel Duitsland te procederen. Onze medewerkers zijn sterke en gedreven specialisten die niet bang zijn om durf te tonen en te strijden voor de belangen van onze cliënten. Ze werken elke dag vol passie en creativiteit vanuit acht locaties boven de rivieren. We hebben ons de afgelopen jaren ook in Almere en Zwolle gevestigd om ook voor cliënten en relaties in het midden en westen van het land goed bereikbaar te zijn. Daarnaast hebben we een samenwerkingsverband met het in Hamburg gevestigde Stoffregen & Janssen. Zo zijn we altijd dichtbij de cliënt.

Ons kantoor kenmerkt zich door de wil om te innoveren. De wereld om ons heen verandert in hoog tempo. De toekomst ligt open met ongekende kansen en ongelimiteerde mogelijkheden. Globalisatie, digitalisering, nieuwe markten, claimcultuur, schaalvergroting en expansie tegen de achtergrond van een aantrekkende economie. We anticiperen op nieuwe ontwikkelingen en verdiepen ons vandaag al in de ontwikkelingen waar de cliënt morgen mee te maken kan krijgen.

Als één van de meest ondernemende kantoren van Nederland staan we midden in de maatschappij en deinzen niet terug voor complexe zaken. Wij staan open voor nieuwe invalshoeken en andere benaderingswijzen. Met een scherpe focus op de wereld, op de regio en op onze cliënten. Kwaliteit, toegankelijkheid, efficiëntie en kostenbeheersing zijn voor ons belangrijke speerpunten. Het streven naar de hoogst mogelijke kwaliteit en uitmuntende dienstverlening komt eveneens tot uiting in het feit dat wij sinds november 2011 beschikken over een ISO:9001-certificaat. Wij hebben een duidelijke visie én marketingstrategie. We wachten niet alleen op individuele cliënten, maar benaderen ook actief de markt. Dat doen we door bijvoorbeeld oplossingen te bieden voor problemen die we in de samenleving signaleren.

Een kenmerkend voorbeeld van onze aanpak is de zaak die wij namens de Stichting Waardevermindering door Aardbevingen Groningen (Stichting WAG) hebben aangespannen tegen de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM). Deze zaak bevestigt niet alleen onze bewezen expertise, maar ook het succes van onze aanpak. Onze aanpak kun je samenvatten in de termen ‘anders denken, anders doen’. Met deze werkwijze anticiperen wij op de ‘advocatuur van de toekomst’ waarbij een marktgerichte benadering en een ondernemende visie essentiële uitgangspunten zijn.

 

Deel deze pagina